Het waren woelige jaren voor de reis- en hospitality sector, aan het begin van deze eeuw. In 2000 begon Pierre & Vacances aan de geleidelijke overname van Center Parcs, die in 2003 finaal werd afgerond. Ondertussen werd ook Gran Dorado overgenomen. Begin 2007 kocht Pierre & Vacances ook Sunparks – toen nog met hoofdletter P in het midden: SunParks) van Mark Vanmoerkerke. Resultaat: een indrukwekkend aanbod aan vakantieparken, met sterk uiteenlopende positionering- en pricing strategieën. Begin 2011 besliste men om Sunparks De Haan om te dopen tot Center Parcs De Haan. Vandaag 4 januari vervoegt het park in De Haan opnieuw de rangen van het Sunparks merk: Sunparks De Haan is terug van nooit weggeweest.
De rebranding van De Haan naar Center Parcs was vanaf het begin een intern vaak gecontesteerde beslissing. Een en ander had meer te maken met het verschil tussen paradepaardje De Haan en de andere parken van Sunparks dan met de gelijkenissen met de parken van Center Parcs. Ook voor de gasten bleek de nieuwe situatie vrij verwarrend. Vaste gasten van De Haan begrepen de noodzaak van verandering niet, en Center Parcs habitués herkenden het typische Center Parcs “cocoon” gevoel niet op het park. In de loop van 2012 besliste de groep dan ook om terug te keren naar de “oude” situatie. Sunparks De Haan – welkom terug. Je bent nooit weggeweest.
Bron en hele artikel: Travel 360