Hij is wellicht iets aan de blekere kant in kleurgebruik dan zijn voorgangers, maar met zijn ruim 165 pagina tellende inhoud mag hij er meer dan wezen. Naast de feesvreugde en familiegroeten, welke rond deze tijd in grote gros uit de bus vallen, valt dé nieuwe Center Parcs brochure ook aankomende dagen weer zoals vertrouwd bij jou op de deurmat. Naast zijn welbekende riedel aan faciliteiten en bij-te-boeken- arrangementen en activiteiten, heeft men echter zowel bij het vormen van de inhoud als bij het ontwerp van dit ‘welgeliefde boekje’ duidelijk aan een ander koord getrokken.
Opvallend, bij de opening van de bedrukte enveloppe, is het formaat. Na jaren A4-formaatjes te mogen doorbladeren, heeft men nu gekozen voor een horizontaal formaat. Waarbij in de voorgaande jaarbrochures de eerste pagina’s een beknopte informatie gaven en blik wierpen op de sterke concepten, van de Aqua Mundo tot de cottages, concepten waar Center Parcs, vooral zijn naamsbekendheid heeft door weten te bemachtigen bij de vakantievierende gast, wordt de brochure dit jaar ingeluid door diverse ervaringen en de gevoelsbeleving van de ‘gast’ zelf, natuurlijk is ook hier wederom geen ontkomen aan het ‘perfecte gezinnetje’ of de ‘drie-generatie-vullende-families’. De opmaak van deze beschreven pagina’s heeft overigens verdacht veel weg van een persoonlijke reisgids of travel-magazine. De ‘groene draad’, welke door de gehele brochure het aanknopingstouw vormt wordt gekenmerkt door een nieuw gevoelsmatige begrip : 38 onweerstaanbare activiteiten, 47 bijzondere mensen, 14 prachtlocaties dichtbij, 1 unieke ervaring. Met deze ‘leus’ is de jaarbrochure 2010 gerangschikt. De paginavullende pagina’s rondom de verschillende cottagetypes van de vakantieparkketen, zijn gedegradeerd naar bladzijde 128, tussen de arrangementen en prijsoverzichten. De pagina’s welke jaar in jaar uit gekenmerkt werden door hun tropische kiekjes, van metname de Market Dome van de Kempervennen en de Aqua Mundo van Center Parcs Erperheide, zijn dit jaar niet van stal gehaald. Deze paginavullende bladzijdes zijn dit jaar zelfs niet eens in de jaarbrochure opgenomen.
’38 onweerstaanbare activiteiten, 47 bijzondere mensen, 14 prachtlocaties dichtbij, 1 unieke ervaring’
De in vorig jaar gelanceerde huisstijl, waarbij men tevens na het hoofdstuk met de Europese staatshoofden in gevoelsmatige campagne ‘A State of Happiness’, ook de naar-haar-roets-teruggrijpende slogan ‘Let’s get closer’ invoerde. De huisstijl werd vooral gedomineerd door zijn in verschillende groentinten uitgevoerde kleurpalet samen met een golfbeweging. Echter valt er nagenoeg niets van deze ontwerpstijl terug te vinden in de brochure van het nieuwe boekjaar. Deze blijkt als sneeuw voor de zon verdwenen, in deze periode van het jaar wel erg toepasselijk. Dit jaar kenmerken in witte omkaderde vlakken diverse foto’s de brochurepagina’s, met daarbij een korte omschrijving van het tafereel, welke zoals jaarlijks wederom niet op alle vlakken zint met het juiste park. Hoewel we jarenlang telkens weer tegen een grote gros terugkerende cliché-foto’s moest ‘aanhikken’, pronken in grote getale recent geschoten foto’s op de brochurepagina’s.
l ‘Speciaal’ om uit te geven
Naast de in formaat-gewijzigde brochure, zit in de enveloppe ook een Chequeboekje bijgesloten, deze bevat naast een tweetal kortingscheques voor lente- en zomerseizoen, diverse cheques welke je kunt ‘uitgeven’ tijdens een verblijf op een dergelijk park, om vervolgens gratis deel te nemen aan een activiteit of bijvoorbeeld je een gratis daghuur van een fiets kan verschaffen. Opvallend detail , dat op ieder Frans park dat laatste het geval is.
l Brochure online bekijken
Nog niets ontdekt op de deurmat? Of gewoon nogmaals de brochure online voorzien van een (terug)inzage? Natuurlijk valt de jaarbrochure zoals vertrouwd wederom weer online in-te-bladeren via Center Parcs.nl Daarnaast mocht je niet ingeschreven staan in het Center Parcs’ boekingssysteem kun je hier ook handmatig aanvragen d.m.v het invullen van je persoonlijke gegevens.