Met zijn bijna idyllisch groen getinte opdruk aan natuurschoon in het kersverse Lorraine, is het zowat wegsmelten bij de aanblik, maar ook na wat bladerplezier worden we als trouwe ´Brochure-spitters’ volop op onze wenken bediend! Wederom is het blekere kleurgebruik dan zijn voorgangers – de jaarbrochure van boektermijn 2010 daargelaten – een doorgaande lijn door zowat de gehele brochure, al is het daarnaast ook dit jaar weer volop ‘bladerplezier’ door een kleine 158 bladzijdetjes aan kleurfoto’s en een aanvullend nihil tekstueel gehalte. Voor de oplettende lezer, een zevental bladzijtjes minder dan voorgaand boekjaar en dat met een zevental nieuwe ‘aanwinstjes’ in de parkentrommel, dat mag op zijn minst als ‘opmerkelijk’ worden bestempeld!
21 prachtige locaties dichtbij | 4 nieuwe parken aan zee | 4 bijzondere verhalen | Oneindig veel mogelijkheden
Mochten al die smeekbodes vooral de boel niet versnellen, de jaarbrochure valt inmiddels alweer een handjevol dagen ‘online’ door te spitten op zowat alle taaljargons van de Center Parcs-website. Maar één ding is meer dan zeker, en dat is dat er vooral geen ontkomen meer aan is! Dat druk in een tweekleur berozette ‘woninkje’ (lees : Pierre & Vancances-beeldmerk) komen we nu en in de toekomst vooral in een ‘kleine’ veelvoud tegen. Of dat nu online is of bij het daadwerkelijk openscheuren – met de jaarlijks terugkerende nerveuze prikkels in de vingertoppen – van de omvattende enveloppe, zeker is dat Gerard Brémond alvast zijn knuistjes warm mag gaan wrijven. Bij het doorratsen van de vonds op de deurmat, valt zowat direct als eerste, het bijgeleverde drieluik-flyertje uit de goedbedrukte briefomslag. Geheel bedrukt en wel met een verleidelijk ‘kennismakingsaanbod’ van een schamele 350 euro’tjes, al doet het achterliggende vergezicht met een netjes ‘gemodelleerde ‘ vrouwelijke verschijning op links ons nog net even ‘meer’ watertanden, naar die verlekkerde zonovergoten paradijsjes van ‘Pierre’. Tot zover ‘Center Parcs beveelt u graag haar zusterparken van Pierre & Vancances aan’ .
.
| Openslaan die handel!
Bijgeleverd en wel met een 15 bladzijdes tellend A6’je, goed gevuld met de roep om zo snel mogelijk je ‘vroegboeking’ te maken, plofte de welgetelde 158 goedgevulde pagina’tjes weer op de deurmat, naast een gros aan latertjes aan ‘Prettige feestdagen’-riedeltjes. Met de gevoelsmatige en daarnaast meer dan prima verpatsende inleidende leus, ’21 prachtige locaties vlakbij, 4 nieuwe parken aan zee, 4 bijzondere verhalen en oneindig veel mogelijkheden’ worden we bij het doorspitten van de jaarbrochure aan het handje genomen. Allereerst worden we ingeleid door het welingelichte borrelende CEO-brein van Center Parcs’, James Mennekens, welke als met volle overgave weet te reppen over dat opgekropte ‘Center Parcs-gevoel’, en laten wij dat enkel en alleen nu maar kunnen beamen!
| Ervaringen ‘aanbod’!
Naast de trend, welke voorgaand boekjaar is doorgezet, met zijn bladzijdevullende fotokaders is wederom geen ontkomen aan bladzijdevullers boordevol ervaring delende profielen uit de hand van échte gasten! Al is dat voorgaande natuurlijk nog maar de vraag, maar met de verstekende en veelzeggende foto’s kunnen we opperen dat de gasten daadwerkelijk genoten hebben van een potje amateur-fotografie in ‘schietgrage’ Les Trois Forêts of ‘All you Need is Love’ aan kleinkinderen bij een hechte familiereünie onder de Duitse driekleur in het goed beboste Bispinger Heide.
.
.
Naast de riedeltjes aan bij-te-boeken-extra-‘verwennerijtjes’- en ‘Toppings-toppers’ is het weer zoeken geblazen naar de inhoudelijke cottage en overige onderscheidende faciliteiten-bladwijzers. In navolging van voorgaand boekjaar zijn de gerelateerde ‘huis-tuin-en-keuken’ (lees : inhoudelijke cottage-specificaties) als paginavullers wederom flink gedegradeerd naar bladzijde 139 en verder, tussen de allerhande aan omvattende arrangementen en parkspecificatielijsten. Waarbij een aantal opgeklopte cottages-interieurs dienst doende zijn om de vernieuwde refreshments gestalte te geven.
Natuurlijk kunnen wij er ook niet aan onderuit. Inmiddels is er ‘zoveel keus en zoveel voordeel’, althans dat wordt ons liefelijk door het tekstuele karakter van de brochure ingefluisterd. Cursiefgedrukt en wel worden we met de neus op de feiten gedrukt : Center Parcs heeft 7 nieuwe parken! Natuurlijk zaten we hierbij zelf al een tijdlang bovenop de vorderingen en werden zowat alle mogelijke bronnen met argusogen bekeken, maar het zien verschijnen van steeds maar meer groengekleurde bolvormpjes op de Europese landkaart, doet dat ons aanbiddende hart toch wel even sneller kloppen! Dat staat on-ge-lo-fe-lijk goed hé, 5 nieuwe parken aan zee! Hopelijk kunnen we hierbij ook een torenhoge kwaliteit verwachten!
.
‘Maar er is meer goed nieuws’, zo meldt de bijgestoken boodschap. Geflankeerd door een opvallend in lime-groen en oranjetinten uitgevoerde zij-flap waarbij we eventjes mogen profiteren van een stortvloed aan voordeel, althans mochten we ook daadwerkelijk voor dé aangegeven data onze boeking bij Center Parcs maken. Het eerder beprezen ‘good news’, was hierbij de vijftal Toppings die Center Parcs maar al te graag van de hand wil schuiven voor dé enige echte vroegboeker! En dat hélemaal gratis! Die ‘beloning’ zit alvast in de zak!
Hoewel het ook dit corresponderende boekjaar het weer geen ontkomen is aan de welbekende clichématige-kiekjes, vallen we echter bij de zoektocht naar recent geschoten foto-afbeeldingen ook volop met de neus in de boter! Wat de denken van een scala aan verassende kiekjes vanuit het vooruistrevende eco-wondertje van Les Trois Forêts!
Daarnaast kijkt men bij de ‘zoveelste’ druk van dit welgeliefde ‘gouden boekje’ vooral niet bij het ophikken van de veelbegreipen subtitel ‘nieuw’, omkaderd in een groengevormd blok. De handjevol opgeslokte ‘paradijsjes’ welke Center Parcs fier wist af te snoepen van haar zusterprofilatie – vanonder de wapperende zeven-kleur van Sunparks – , weten zich fier onder de heringevoerde bird-classificatie te voegen, echter dan wel op het laagste pitje.
.
| Check ‘um online!
Nog niets ontdekt op de deurmat? Of gewoon nogmaals de brochure online voorzien van een (terug)inzage? Natuurlijk valt de jaarbrochure zoals vertrouwd wederom weer online in-te-bladeren via Center Parcs.nl Daarnaast mocht je niet ingeschreven staan in het Center Parcs’ boekingssysteem kun je hier ook handmatig aanvragen d.m.v het invullen van je persoonlijke gegevens.