Capelle aan den IJssel, 23 januari 2019 – In een nieuwe stap bij het realiseren van haar internationale strategie om de gastbeleving te verrijken, heeft Center Parcs (onderdeel van de Pierre & Vacances-Center Parcs Group) een nieuwe lange termijn leaseovereenkomst gesloten met Blackstone, eigenaar van het vastgoed. Als onderdeel van deze overeenkomst investeert Blackstone 200 miljoen euro in het vernieuwen van de voorzieningen en accommodaties in de zeven grootste vakantieparken: De Kempervennen, De Huttenheugte, Het Heijderbos en Het Meerdal in Nederland, Erperheide en De Vossemeren in België en Bispinger Heide in Duitsland. Dit sluit aan op de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in beleving, verblijf en samenzijn. Zo worden ruim 4.800 cottages vernieuwd en wordt geïnvesteerd in het subtropische zwemparadijs de Aqua Mundo, de centrale faciliteiten, de infrastructuur en nieuwe vormen van beleving.
Center Parcs besteedt het grootste deel van de investering – 85 procent – aan de vernieuwing van haar cottages en hotelkamers. Hiermee speelt zij in op de groeiende behoefte aan luxe accommodaties en unieke ervaringen. Zo zet Center Parcs in op de uitbreiding en vernieuwing van de meest luxe cottages in haar parken, namelijk Premium en VIP, én in een upgrade van de Comfort cottages. Bovendien worden in de parken themacottages gecreëerd die helemaal in het teken staan van unieke belevenissen. Zo kunnen families zich volledig onderdompelen in een adventure- of dierencottage.
Aqua Mundo verrijkt met spectaculaire attracties
In alle parken wordt de Aqua Mundo gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen en attracties. Zo krijgen de parken nieuwe spectaculaire glijbanen en worden bestaande glijbanen voor een optimale beleving omgetoverd in interactieve glijbanen met allerlei bijzondere licht- en geluidseffecten. Ook kunnen kinderen zich straks vermaken in de nieuwe kinder-doe-baden. In dit waterspeelparadijs kunnen zij volop genieten van waterpret in een veilige omgeving.
Vernieuwing faciliteiten: creëren van unieke belevingen
De centrale faciliteiten in de parken worden vernieuwd. Zo wordt het bowlen, één van de meest populaire activiteiten onder families, vernieuwd met interactieve bowling-concepten door het toevoegen van bijzondere licht- en geluidseffecten. Daarnaast doen in alle vakantieparken nieuwe buitenspeeltuinen hun intrede en worden de kinderboerderijen in alle parken vernieuwd. In Het Meerdal en Bispinger Heide introduceert Center Parcs bovendien een compleet nieuw dierenparkconcept. Hier wordt een echte natuurbeleving voor gasten gecreëerd, waar in een bosrijke omgeving op een natuurlijke manier interactie is tussen gasten en dieren. Ook de overdekte Jungle Dome – een tropische jungle met vele exotische dieren en planten – in Het Heijderbos krijgt een upgrade, met een verrijking van de speelelementen in jungle-thema. Verder wordt de overdekte speelwereld Action Factory op verschillende parken vernieuwd.
Ook de infrastructuur op de parken wordt vernieuwd. Zo worden leisure-promenades gecreëerd die verschillende voorzieningen in de parken met elkaar verbinden, zodat gasten er nog beter hun weg kunnen vinden.
Digitalisering customer journey voor een zorgeloze vakantie, zowel voor als tijdens verblijf
In alle zeven parken wordt de volledige customer journey gedigitaliseerd, zodat gasten kunnen genieten van een zorgeloze vakantie: zowel voor als tijdens hun verblijf. Een voorbeeld hiervan zijn de nieuwe digitale armbanden waarmee gasten toegang krijgen tot de Aqua Mundo, activiteiten en andere voorzieningen in de parken. Op den duur biedt Center Parcs ook de mogelijkheid om met deze armband te betalen en de cottagedeur te openen.
“Mensen hebben behoefte aan een zorgeloos verblijf en zijn op zoek naar verrassende momenten en unieke belevingen om samen te kunnen delen. Daarom hebben we een overeenkomst met Blackstone getekend, waardoor we 200 miljoen euro kunnen investeren in het vernieuwen van onze zeven grootste parken in Nederland, België en Duitsland. Met deze investering willen we het unieke karakter van elk park versterken om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van onze gasten”, vertelt Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe. “Met dit omvangrijke innovatieprogramma willen we een nieuwe standaard zetten in beleving, verblijf en samenzijn. We willen onze gasten voortdurend blijven verrassen, terwijl ze tijd met hun gezin doorbrengen en echt even samen zijn”.
|