Er verdwijnen de komende tijd 34 voltijdsbanen bij Center Parcs in Nederland. Het gaat vooral om medewerkers die actief zijn in het callcentre. Dat wordt verplaatst naar België. Ook verdwijnen er banen op het gebied van HR, Finance en secretariaten.
In totaal verdwijnen er in de landen waar Center Parcs (en zusterbedrijf Sunparks) actief is, Frankrijk, Duitsland en België, 67 fte’s. In totaal staan er zo’n 5000 fte’ers op de payroll bij het Franse moederbedrijf Pierre & Vacances. Volgens woordvoerder Monique Dekking gaat het om ‘gemiddeld twee fte’s per park.’
Naar verluidt wil Pierre & Vacances de komende jaren 4,3 miljoen euro besparen, voornamelijk op personeelskosten. De ontslagen zullen vooral vallen op het callcenter. Mede omdat er veel meer geboekt wordt via internet. ‘De online boekingen zijn gestegen met dertig procent.’ Het callcenter sluit en wordt verplaatst naar België. ‘Omdat de vestigingskosten daar goedkoper zijn en de medewerkers meertalig zijn. Daarentegen krijgt het Nederlandse park de Kempervennen wel ons Shared Service Center.’
Beurs
‘Onze laatste besparingen op overhead dateren van 2005. Wij vinden het heel logisch dat we nu weer kijken of we zaken efficiënter aan kunnen pakken. Daarnaast gaan we investeren in nieuwe parken in Frankrijk. We hebben alle vertrouwen in de toekomst.’
We verwachten dat onze omzet, die maandagavond 19 oktober na beurs bekend wordt gemaakt, op hetzelfde niveau als dat van vorig jaar zit. Namelijk 628 miljoen euro. Niet slecht vinden wij, gezien het economisch tij.’
Catering
Dekking geeft toe dat de horecaactiviteiten mogelijk uitbesteed worden. Contractcateraar Albron lijkt een voorname kandiaat. Maar daar wil Dekking niet te ver op in gaan. ‘Albron is een van de partijen waarmee we spreken om een partnership voor onze cateringactiviteiten aan te gaan.’
Bron misset horeca