De hedendaagse jeugd vraagt om speeloplossingen die bij deze tijd passen. Center Parcs koos op zes parken in Europa voor plaatsing van interactieve speeltoestellen; toestellen die de positieve punten van gamen (spanning, levels halen) combineren met de positieve kanten van buiten spelen. En deze keuze werkt! Naast dat alle parkmanagers na één speelseizoen zeer tevreden zijn, laten de spelstatistieken zien dat er ook daadwerkelijk heel erg veel gespeeld wordt. Gemiddeld maar liefst 5 uur en 56 minuten per dag. Center Parcs De Eemhof wordt zelfs het meest bespeeld van de bijna 300 interactieve Yalp-toestellen wereldwijd. Om deze reden werd vanochtend het officiële predicaat aan Center Parcs overhandigd.
– Totaal aantal speeluren: 2165
– Gemiddeld aantal speeluren per dag: 5 uur en 56 minuten
– Meest bespeeld van 282 toestellen wereldwijd
– Meest bespeelde spel: Speed Sutu (27%)
| Meetbaar
Bij een glijbaan of schommel is het aantal speeluren niet meetbaar. Bij interactieve toestellen van leverancier Yalp is deze waardevolle informatie, die aantoont of een investering rendabel is, wel inzichtelijk. Alle interactieve toestellen zijn verbonden met het internet. De connectie maakt het mogelijk als beheerder het volume in te stellen, spelstatistieken uit te lezen én zorgt dat de nieuwe spellen op het toestel beschikbaar komen. Bij Center Parcs De Eemhof wordt ontzettend veel gespeeld: maar liefst 2165 uur per jaar. Door het jaar heen gemiddeld 5 uur en 56 minuten per dag. Tijdens het hoogseizoen in juli klimt het aantal speeluren zelfs naar gemiddeld 8 uur en 44 minuten per dag.
| Tieners aanspreken
Na een topseizoen, waarin alle interactieve toestellen bij Center Parcs in de top 20 van meest bespeelde Yalp-toestellen meedraaiden, kijken parkmanagers positief terug. “De toestellen worden zeer goed gewaardeerd door de gasten en worden continu bespeeld. Vanuit het beheer gezien valt met name op dat de toestellen zeer betrouwbaar zijn; er zijn nooit problemen en ze zijn vandalismeproof”, aldus Ruud Rerink, Product Development Manager bij Center Parcs Europe. Om de groeiende tienerdoelgroep aan te spreken die nog met hun ouders op vakantie gaan, koos Center Parcs eind 2014 voor zes parken, twee in Nederland, één in België, één in Duitsland en twee in Frankrijk. Op deze parken zijn de interactieve voetbalmuur en de interactieve DJ-tafel geplaatst, in een eigen, uniek Center Parcs jasje gestoken. Er zijn graffitiwanden neergezet en er worden DJ workshops gegeven.