Terwijl men in Gennep het veelbesproken en voorheen bekritiseerde horecaboek met een enorm hoorbare smak heeft dichtgegooid, schieten er vrijwel achter iedere andere parkpoort de registers volop open. Niets aangeprezen rumoer of met enige herrie, nee in een akelige stilte – weg van alle hectiek – vertimmert onze über uitbaatkoning op het dooie akkertje heel wat horecaformules. Wat te denken van onze Daalse grootpatser welke de laatste maanden de Albron-scepter mag binnenhalen. Het heersende resultaat? Een aantal nieuwe menukaarten, overduidelijk door hetzelfde creatief brein in elkaar geknutseld als dat van de pilots op het Heijderbos. Hoewel men op diverse punten toch niet parallel lijkt te willen lopen.
Dat Albron lijkt trek te hebben in rigoureuze en vooral opbeurende vertimmeringen valt vooral niet te ontkennen. Hierbij worden creabea’s van voormalige creatieve breintjes – waaronder die van de fundamentalisten rond het millennium – zonder gène over de boeg boort gekieperd. Thematische menukaarten worden klakkeloos vervangen door kleurrijke, ietwat statige en weinig creatieve communicatiemateriaal. Jammer maar helaas, wellicht? Maar we krijgen er sowiesow een stortvloed aan frisse kleurpalletjes en een ‘ontstoffingskuurtje’ voor terug! Dat is immers ook heel wat waard!
Al even voor de jaarwisseling mocht men, binnen de parkpoorten van het Huttenheugte, het drukbekleurde Pancakes binnenhalen en met succes. Er mag worden gejuicht met een gestegen omzet en de vakantievierende gast lijkt de prestigieuze en serieuze ‘comeback’ van het oude – maar zeker meer dan – vertrouwde rondvormige baksel wel te waarderen. Terwijl de pannenkoekendraaiers vanuit hun fris ruikende balies alweer eventjes het opgeklopte beslag poeslief in de lucht gooien, mogen zeer binnenkort de voormalige ‘Snack & Salads-personeelslieden’ ook frituren in een gelikt herzien stukje Market Dome. Zeer binnenkort, zeg dat wel.
| Wat te doen met die luifel!?
Momenteel zit de uitgifte en horecaformule namelijk volop in de ronkende drilboren, verfspatters en wat klotsend gesop van poetslui. Alhoewel, het lijkt allemaal niet zo ingrijpend als voorgesteld. De geruchtentrommel rondom de uit riet bestaande luifel lijkt geopend. Wel of niet regioreus met de grijpgrage handjes erin. De een ziet het triestig tegemoet, de ander doet nog liever vandaag dan mogen de heggenschaar erin. Dat niet alleen, het blijkt een heuse nekkenbreker – past deze nu wel of niet binnen het nieuwe straatje van eigenzinnigheid en frisheid in kleur en vorm. Zelfs de in krijtstreep gehulde hoge pieven van Albron zijn er niet eensgezind over.
| Oude roem blijkt nieuwe faam
Met een kleine glimlach mochten we een kleine tijd geleden toch wel het nieuwe beeldmerk in de armen sluiten. Het blijkt bij vergelijking gewoon een slap aftreksel van het voormalige slierterige logo van de voormalige uitbater, ‘Snacks & Salads’, echter is de uitvoering afwijkend. Daarbij is het goedbedrukte ‘Salads’ buiten schot gelaten, wat tevens de neus op de feiten moet drukken dat men voor enige groenverorbering bij de overbuur moet aanschuiven. Het Market Café zal een volwaardig en compleet salads-aanbod gaan serveren. Het voormalige rood-bruin omkaderde ‘Snacks’ heeft plaatsgemaakt voor een uitvoering in de tweekleur diep oranje in een diepgerande zwarte omkadering. Geef toe, dat is een ruime verademing, na dat chemisch ogende gerommel van het Heijderbose beeldmerk. Dat niet alleen, het is een opluchting eerste klas! Hierbij kunnen we welgemeend ons gezegde weer van stal halen: ‘Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Nietwaar?
| Anders dan anders
Het uit te rollen hoofdconcept lijkt gelijkend, maar of de uitvoering idem dito zal gaan uitpakken als in de veels te strakke, veels te tijdloze en veels te wit bekwaste als pilot dienende ‘Snacks’ in ‘Limoland’ valt nog maar te bezien. Het lijkt erop dat men er maar al te graag wederom flink het bestek inzet. Het beeldmerk is in ieder geval een stap in de goede richting. Alvast een driewerf hoera, laten we hopen dat we hier met blijvertje te kampen hebben! Al kunnen we daar bij het doorklikken naar handzame PDF’jes aan menukaarten van de Online Center Parcs-shop toch wel een zekerheid’je van maken, aangezien het beeldmerkje hier fier en wel op vrijwel alle frituur-outlets van de overige parken is geplakt!
Wat betreft de kleurstellingen lijkt men eensgezind: wederom zullen Jan des Bouvrie en zijn kornuiten in de bebladerde knuistjes kunnen wrijven, bij het zien van de opengetrokken registers aan witkwasters. Aangezet met de tweekleur diepzwart en helder oranje, zal het in ieder geval heel wat stof doen opwaaien. Want de gehele uitgiftebalie, de heersende sfeer, de uitgelichte, wat obscuur en ietwat vreemd aandoende rasters in geel-groen aan het plafond en daarbij de gebruikte uitgleefde kleurplaletjes waren niet hét heersende voorbeeld van frisheid. Inmiddels lijkt men nog flink in de verbouwen te bivakkeren, al zijn er al een vijftal plasma-schermpjes bevestigt, evenals het slierterige beeldmerk in tweevoud. Daarbij doet een opbeurend witkwastje natuurlijk al wonderen. Een ding is in ieder geval meer dan zeker, we zien het al te graag tegemoet!
| Wij prikte ‘um op foto: Het herziene ‘Snacks’-concept!
Met hartelijke dank aan Rogier