Het was zowaar een verrassing: die vondst op de deurmat. De opdruk wist zonder enig scheurwerk te verklappen wat we letterlijk in huis hadden, namelijk de nieuwe Close-up. En die lijkt bij een eerste aanblik gevulder, boeiender en uitgebreider dan ooit te voren. Het mooie is wel dat, mocht de eigen knorrige postbode een haffeltje seizoensbrochures achteroverdrukken of mocht deze door aanhoudende regenval niet meer zijn dan een slappe vod, Center Parcs reageert door een Online versie te presenteren. En wel in een fraaie nieuwe vorm, die ons wél heel sterk doet linken aan de onlangs gelanceerde app. ‘Center Parcs laat u mee( r ) beleven’, zoals ze het plaatje zelf zo mooi weten op te dienen via www.closeupmagazine.nl!
Wat voorheen meer gevuld leek door een allerhande aan ietwat uitgekauwde informatie, lijkt nu een fraaie gids voor bij de andere lectuur. Het is goed te zien: Center Parcs heeft tijd en moeite laten steken in het kwalitatief vullen van de brochure. En dat uit zich niet alleen in bijzonder fraaie afbeeldingen. Nee, ook het tekstuele gehalte van de artikelen mag er wezen. Niet geheel onverwachts propt de opperkoning van de vakantieparken ons nog even wat informatie toe over haar Marina de Eemhof. Iets over trotsheid die kosten-wat-kost geuit móest worden. Gelukkig is het mondaine complex ook zo’n pareltje dat wij het niet erg vinden wederom de neus op diezelfde paginavullende foto te moeten drukken.
Een uitgebreide interview, waar – zo lijkt het – hét boegbeeld van alles wat bloeit en groeit bij Center Parcs, Jean Henkens aan het woord komt. Met trots rept hij over de insteek van de Floriade en over de warme banden waarmee Center Parcs hiermee is verstrengeld. Ook de goed tropisch aandoende Jungle Dome komt ter sprake. Natuurlijk allemaal des Henkens, ‘Net als je denkt de weg kwijt te zijn, sta je voor een juwelenkist’, vervolgt hij over de Floriade. Met die prestigieuze en vaker geroemde ‘juwelenkist’ verwijst men naar de Coppelmans-achtige constructie waarin Jean en zijn kornuiten diens gang konden gaan.
| Over 3-D toetjes
Opmerkelijk is wel dat een fraaie pagina, naast de fijne ‘korting van 20% op alle Outdoor-kleding bij Perry Sport’ ons wijs maakt dat eten een avontuur is. En dat gaan we nog geloven ook. Zeker gezien de unieke toevoegingen in het horeca-aanbod. Onopvallend onder het kopje 3-D desserts wordt ons bijgebracht dat de jubbelende kinders kunnen gaan kiezen voor een wél heel uniek stukje dessertbeleving. Op een speciale plaat, waarin naar keuze 3 of vier toetjes kunnen worden gekozen, inclusief bijbehorende 3-D bril, zal het gissen zijn wat nu echt en wat nepperij. En te oud, dat zijn er er – gelukkig nooit voor – zo roept de oneliner: ‘Een heel nieuwe dessertbeleving voor groot en klein’.
Vervolgens een kleine replica uit de Allerhande, die erop wijst dat ‘culinaire hoogstandjes’, zelfs door ‘Jan met de pet’ in elkaar gedraaid kunnen worden. Natuurlijk is het ook niet heen te komen om de 29 verschillen, zo ook hier weer uitgemeten in een drietal omvattende pagina’s. Om af te sluiten met Ali-B die zijn zegje doet over zijn drijfveren. Wat zijn inbreng moge zijn in dit hele plaatje, mag overigens ‘Joost weten’. Vast iets met ‘Wow-momenten’.