Vanaf het voorjaar van 2010, zal al het personeel van zowel Center Parcs als Sunparks, wederom in een nieuwe bedrijfskleding worden gehesen. Maarliefst 12 ontwerpbureaus bogen zich over deze kwestie om vervolgens op hun beurt hun eigen schetsen aan Center Parcs te presenteren. Alle bureaus kregen voordat ze aan de slag konden wel diverse uitgangspunten opgespeld voor het ontwerpen van de nieuwe bedrijfskledij. De boventoon werd in de diverse schetsen vooral gevoerd door aard- en bodemtinten. Aangezien Sunparks begin dit jaar officieel is toegevoegd aan de Center Parcs-portfolio zal het personeel zowel in Center Parcs als Sunparks in een ‘gezamenlijk nieuw jasje’ worden gestoken. Dit moet vooral duidelijk aan de gast de helderheid bieden dat zowel Center Parcs als Sunparks onder dezelfde familie behoren. Om deze uitspraak duidelijk te maken, kan men er bijvoorbeeld eventueel voor kiezen om broeken, rokken en shirts vrijwel identiek aan elkaar te houden, maar alles daarboven in kleurpalet te laten verschillen. Momenteel wordt verwacht dat er aan het einde van dit jaar, een speciaal daarvoor bestemde sessie wordt georganiseerd waarbij de bedrijfskleding aan al het werkende personeel wordt gepresenteerd. l ‘Terug op de Werkvloer’ ‘Terug op de Werkvloer’, in 2004 uitgezonden door Nederland 3 nam in een drietal afleveringen de toestand bij Center Parcs onder de loep. Max Jacobsen, voorzitter Raad van bestuur Center Parcs, moest aan de lijve ondervinden wat het personeel zowel in de horeca als in de Aqua Mundo, dag in dag uit weer meemaakte. Een veelbesproken en vooral ook sterk bekritiseerd onderwerp door dhr. Jacobsen, was met stip de bedrijfskleding van destijds. Een citaat van zijn uitspraken over het personeelskloffie welke voor 2004 werd gedragen : ‘’Ik vond het écht té oude kleding, daar ben ik heel eerlijk in, ik vond het er ‘a’ niet uitzien, en ‘b’ vond ik het echt té warm, smerig en té plakkerig. Voor de uitzending van destijds lagen er al diverse plannen klaar voor de nieuwe bedrijfskleding, maar naar aanleiding van de uitzending werd dit plan in een sneltreinvaart aangepakt. De nieuwe personeelskledinglijn welke rond 2005 werd ingevoerd moest stukken luchtiger worden, naast qua structuur ook van kleurstelling. De bodem en natuurtinten maakte destijds plaats voor rood/ en roze-tinten, welke juist gekozen waren voor de heldere herkenning voor zowel het personeel als de gast. Het personeel vond vooral naast de nieuwe luchtige structuur ook de herkenning een belangrijk punt, ‘als je iemand nodig had, hoef je nu alleen maar te letten op roze, en je bent er, reuze handig’ meld een personeelslid van de schoonmaakdienst destijds over de nieuwe bedrijfskleding.