Home / Actueel / Schokkend het weekend in; Paul Geraeds vertrekt bij Center Parcs

Schokkend het weekend in; Paul Geraeds vertrekt bij Center Parcs

In al het feestgedruis van Bungalup was dit anders toch wel even schrikken. Even omschakelen, jongens. Deze zagen wij namelijk niet aankomen. Paul Geraeds, dé marketingman van Center Parcs vertrekt. Hij ruilt de vakantiehuisjes in voor Bakker Hillegom, een onderneming die in 20 landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector. 

Eerder deze week was hij nog diegene die Ogilvy in Amsterdam verblijdde met de klus om de marketing van Center Parcs in de toekomst op zich te nemen. Dat was dus zijn laatste besluit. Echter wist hij toen al, in december vorig jaar zelfs al,  dat hij het schip zou verlaten.

Paul, mogen wij je ontzettend bedanken voor de fijne privileges waarvan wij hebben mogen snoepen? Het was altijd een genot om je te zien én horen spreken over Center Parcs. Een warme persoonlijkheid, met passie voor het vak. Een stevige handdruk van ons met een ‘succes in de toekomst’.

De Adformatie plaatste net een uitgebreid artikel op hun website, dat het vertrek van de Marketingkoning van Center Parcs aankondigde.

Marketing directeur verlaat Center Parcs Europe

Nog geen tien dagen na de afronding van de Europese Center Parcs-pitch, kondigt Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, zijn vertrek aan.

Na 17 jaar Center Parcs – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – begint Paul Geraeds in april als ceo van Bakker Hillegom, een onderneming die in 20 landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector.

Geraeds wist al dat hij weg zou gaan toen hij in december de – vorige week door Ogilvy gewonnen – bureaucompetitie voor het Europese account van Center Parcs uitschreef, zegt hij tegen Adformatie. Hij heeft de pitch zo zorgvuldig mogelijk geleid, omdat hij Center Parcs met een gerust hart achter wilde laten. De tot stand gebrachte samenwerking met een nieuw Europees reclamebureau noemt hij een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.

Wie het stokje overneemt is nog niet bekend. Geraeds: ‘De merkstrategie blijft in Nederland, terwijl de regie over executie steeds meer naar Parijs zal verschuiven. Dit is ook wel logisch omdat Frankrijk de grootste groeimarkt is en Nederland consolidatie laat zien.’

Geraeds: ‘Ik laat de organisatie ook met een gerust hart achter omdat de huidige ceo, Mark Haak Wegmann, over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft.’

Volgens Center Parcs heeft Geraeds zich binnen de organisatie onderscheiden door diverse projecten en merkinitiatieven met enorm veel enthousiasme te leiden. Voorbeelden die genoemd worden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, nieuwe productmarktcombinaties waaronder de Pack&Go’s en de brochure die als co-creatie met gasten is samengesteld.

Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en het richt zich, met een omzet van ruim 160 miljoen euro, op de eindgebruiker, vertelt Geraeds. ‘Voor buitenstaanders lijkt dit misschien een enorme stap van een leisure product naar de bloemen en planten, maar qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden crm-gedreven en geloven in een directe klantrelatie via (e-)DM. De naamsbekendheid is wel een groot verschil, terwijl Bakker ook Europees marktleider is, maar wellicht iets meer verborgen.’

Geraeds zal zich onverminderd blijven inzetten als voorzitter van de SAN en in zijn adviesfuncties voor de hogere hotelschool Den Haag.

| Bron artikel
Adformatie

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*