Home / Actueel / Center Parcs goes international, althans als investeerders zich melden.

Center Parcs goes international, althans als investeerders zich melden.

Met het vliegtuig naar Center Parcs. Het kan. Maar praktisch en echt slim is het niet. Want voor een ritje van 3,5 uur, zou je niet echt slimme Henkie zijn om een peperduur vliegticket te kopen. Het hoeft ook niet. Want alle parken liggen nog lekker dichtbij. Nog. Met heel veel nadruk. Want bij de investeringsgroep Pierre et Vacances-Center Parcs broeden ze op parken buiten West-Europa. Een Amerikaanse Center Parcs, een Zuid Afrikaanse en een Braziliaanse. Ho, ho, zo ver is het nog niet. Maar China zou nog best wel eens kunnen. Maar bij Pierre et Vacances-Center Parcs liggen ze vooral wakker om investeerders.

Het was te verwachten. En zeker nu we weten dat ze bij Pierre et Vacances nog 1 miljoen kunnen bijverdienen. En dat willen ze. Maar al te graag zelf. Er zijn dus snode plannetjes om eens verder dan Frankrijk en Duitsland te kijken, waar ze nu lekker actief parken uit de grond blijven stampen. En wel in: Pacifisch Azië, het Midden-Oosten en Centraal- en Oost-Europa! Adagio, Pierre & Vacances en Les Senioriale, allemaal merken die onder Pierre et Vacances vallen doen het goed. Zo goed dat ze best wel wat buiten-Europese vertegenwoordiging kunnen veroorloven. En ons geliefde Center Parcs hoort daar ook bij.

| Het Marokkaanse gerucht
In Duitsland, bij Park Bostalsee, doen die nieuwe investeringsmogelijkheden het sehr gut, en ook bij Trois Forêts en het nieuwe Bois aux Daims is het niet klagen. Bon. Daar zit meer in en dat zien ze bij het grote hoofdkantoor van Pierre et Vacances-Center Parcs ook. Eerder waren er al geruchten voor een monsterachtig complex aan de andere kant van de Evenaar. Onder de Marokkaanse zon zagen wij ons in ieder geval al liggen op de zonneweide van de Aqua Mundo. Maar helaas, daar zijn geruchten iets teveel geruchten voor. Het komt er niet. Althans nog niet.

Nu zijn ze driftig opzoek naar investeerders die mee willen bouwen aan het uitbreiden van de nu nog Europese merkjes; Adagio, Pierre & Vacances, Les Senioriale en Center Parcs. Ze richten ambitieus alvast de Business Unit W2-IM (Worldwide Invest Management) op. We houden dit met heel veel plezier in de gaten. En wij vinden de Griekse zon ook prima.

Een reacti

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


*