Home / persberichten / Center Parcs dooft één uur de lichten tijdens internationaal EARTH HOUR

Center Parcs dooft één uur de lichten tijdens internationaal EARTH HOUR

Capelle aan den IJssel, 27 maart 2014 – Aanstaande zaterdag 29 maart vindt voor de achtste keer op rij de wereldwijde actie EARTH HOUR plaats. Deze door het Wereld Natuur Fonds in gang gezette beweging staat ieder jaar bewust stil bij de aarde door één uur lang over de hele wereld het licht te doven. In Nederland neemt ook dit jaar Center Parcs weer deel door in alle parken de lampen in de cottages te vervangen door kaarsjes. Center Parcs streeft hiermee het belang na om zuiniger met de aarde om te gaan.  
Stilstaan bij de aarde Bij aankomst op de Nederlandse Center Parcs parken krijgen alle gasten bij aankomst waxinelichtjes en een brief waarin wordt gevraagd tussen 20:30 en 21:30 uur de lichten in de cottages uit te doen en de kaarsjes aan te steken. Op alle parken wordt bovendien een Kids Parade georganiseerd. Tijdens deze optocht komen de kleine gasten direct in aanraking met EARTH HOUR en leren ze hoe belangrijk het behoud van de aarde voor ons is. In de parken HetHeijderbos en De Vossemeren worden tevens spannende speurtochten in het donker georganiseerd in de Jungle Dome en de Discovery Bay.   Wereldwijd bewustzijn De eerste editie van EARTH HOUR vond plaats in 2007 in Sydney, Australië. Vandaag de dag wordt de actie gesteund door meer dan 7000 steden in 152 landen. De snelgroeiende beweging wil dat particulieren, bedrijven en gemeenten zich bewust worden van de kwetsbaarheid van de aarde door het steeds hogere energieverbruik dat een bedreiging vormt voor onze planeet.  image005
Meer informatie over EARTH HOUR is te vinden op: www.wnf.nl/earthhour  
Over de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep Opgericht in 1967, is de Pierre & Vacances Center Parcs Group Europese marktleider in vakantieverhuur. Het unieke business model is gebaseerd op de synergie tussen twee focusgebieden: toerisme en onroerend goed. Vandaag de dag omvat de groep 5 toeristische merken: Pierre & Vacances met de twee labels Premium en Villages Clubs, Maeva, Center Parcs, Sunparks en deAparthotels Adagio. Het totaal aantal accommodaties bestaat uit bijna 50.000 appartementen en bungalows op 300 locaties in Europa. In 2012/2013 verwelkomde de groep bijna 7,5 miljoen bezoekers en realiseerde een omzet van 1.307 miljoen euro.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*